En fullspäckad vecka

Det blir alltid mycket aktiviteter den sista veckan i skolan, massor som skall fixas, utflykter, fester mm.
På tisdagen tog vi med fyra sjuor till Vrångö, perfekt väder, mycket folk, lite plats på spårvagnar. Ett äventyr som gick bra och var uppskattat men var helt slut när jag tillslut hade räknat in alla på pendeln åter till Kungsbacka - Phu alla var med!

Avslutning, med  hembakat, fina presenter från barnen, fina uppträdanden i aulan samt kaffe och tårta för personalen. Lite extra sorgligt att säga hejdå till min goa sjua, men får förhoppnngsvis se dem i nian igen.
Sedan var det dags att ladda inför personalfesten på kvällen. Mycket god mat och många roliga lekar gjorde festen till en höjdare. Det blev ändå inte så sent då festen drog igång 18.00 och de flesta är ganska slitna så här in i det sista...Eftersom man är den givna chaffören nu för tiden så efter x antal stoppp var jag nog hemma runt 00.30.

Kunde inte sova, och var tvungen att gå upp tidigt för jag hade inte packat inför vår lagresa. Så 3 timmars sömn blev nattens resultat. Torsdagen skulle vi sitta med betyg och bedömning - lagom inspirerad. Åt en god lunch på Storgatan 1. Efter någon timmes grejande på skolan så åkte vårt arbetslag till Åkulla. Ligger så fint vid Yasjön med bokskogar omkring. Endast en mil från Ullared! Lite arbete och sedan räkfrossa och tjöt hela kvällen, kunde inte hålla ögonen öppna längre än till 01.00 snåret. Började fredagen med ett morgondopp i sjön - så underbart!
Go frukost, lite mer lagarbete sedan lunch, arbete och städning.
Självklart blev det en trip till Gekås på hemvägen. Köpte bara nödvändiga saker ;)

Efter att ha kört hem alla medpassagerare så var jag hemma vid 19. Kånkade upp all packning, duschade, slängde mig på soffan och somnade ganska snabbt. Hela lördagen var jag som en zombie, vandrade från datorn till tv:n tittade på det ena programmet efter det andra.
Piggnade till på kvällen och packade iaf upp och tittade på mina nya inköp från Ullared. Började följa Jukola via datorn som är en jättestor orienteringsstafett i Finland. M är med och springer. Förste man startade vid 23 tiden och M som site man sprang i mål vid 06.00 i morse. De slutade på en hedrande 10:e plats - Grattis! Längtar tills han kommer hem nu, känns som man inte setts ordentligt på en hel vecka.

Idag fyller min kära far år - stort grattis och jag skall dit senare idag på lite kalas.

Tänkte åka in och jobba måndag tisdag nästa vecka sen tar jag lov från jobbet i ett helt år!!!!!
Känns konstigt och overkligt och på ett sätt tråkigt att lämna mina underbara kollegor, kommer sakna dem ( vissa mer än andra).
Men mest kommer det att bli helt underbart - tror och hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Lissan

Welcome to mammaledigheten! ; ) Jag ska se till att du kommer att trivas alldeles utmärkt! Fast jag tror inte du behöver mig till det....du kommer ju att ha Skrot som förgyller alla dina dagar! Snart pluppar 'han' uuuuuuuuut! LOVA att du skickar ett kort sms när du är på väg in! Skriv bara typ "NU" - så fattar jag!! ; ) kan ju bli ANYTIME nu..!

2007-06-17 @ 20:00:49
URL: http://www.lisselissans.blogg.se
Postat av: Maria

Första gången jag är inne på din sida...
Härligt å läsa!
Å sicken tur att din adress fanns med hos mig!
Två dagar har du me kvar ser jag!
Här blir de lite plock å planering för festligheter måndag kväll, ska tacka av vår chef! Så de blir sommarkalas vid sjön!
Så ni slutade redan i onsdags?
Vi hade en fin och strålande avslutning i fredags. Lyckliga stunder, men samtidigt är avskedet jobbigt... men ändå fint så man kan fälla en tår!
Tror ni att de e en liten kille som ploppar ut?
Har ni kollat upp de? Eller e de bara känslan?
Nu blev jag nyfiken. Å exakt vilken dag är de sagt? Ändrats?
Håller alla mina tummar jag har för dig och din familj! Ska bli så kul att ses snart!
Passar på att önska dig en jättetrevlig midsommar me... antar att de blir de lilla lugna å en å annan "Små grodorna" ;)
Kraaamar i mängder

2007-06-17 @ 21:13:15
URL: http://mariaguld.blogg.se
Postat av: Katrin Alkenvid

Lissan - jag lovar, men kommer nog hinna fira midsommar innan och säkert mer därtill.
Maria - kul att du är här 1 juli är det tänkt, men man har ju ingen aning om när det blir! Ja vi har tyckt oss se en liten snorre på ultraljudet vilket får oss att tro att det är en buspojk som kommer ut ;)
Kramar på er!

2007-06-18 @ 23:09:26
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0