Helgens bravader...

Jag vet att det faktiskt är en dag kvar på helgen men tänkte att det är lika bra att skriva nu när man har tid.
Helgen började fredag eftermiddag med ett besök hos frissan. Färgade slingor och klippning blev det och jag blev supernöjd. Att ta sig från salongen som ligger i Linnéstan med bil en fredag eftermiddag var dock ingen höjdare. Men tillslut kom jag hem och då var det bara att pusta några minuter och sedan åka igen med siktet inställt på Hindås. Det var planerat Tennis och grillning, men med tanke på skaderisken på en hal tennisplan blev det "bara" grillning. Husmor M hade som vanligt bullat upp och bjöd på massa läckerheter. Mmmm hennes hallonpaj kan man dö för ;) Sedan blev det parspel vilket bjöd på många goa skratt.

Lördagens aktivitet var fokuserat på Göteborgsvarvet förstås. Min andra hälft skulle springa och var ganska så spänd inför detta. Första gången för honom och han hade satt upp ett ganska högt mål. Eftersom jag sprungit hela två gånger var jag veteran och gav råd och tips. Jag och KG fick vår motion genom att gå ner till satn. Mötte upp med L och hennes lilla O. Fika på EspressoHouse. Sedan kom dom.... M sprang som planerat men fick kramp de sista kilometrarna, men sprang ändå in på 1.13.56!!!! Stolt Katrin! Hade många jobbarkompisar som sprang, så duktiga! Det var en kille som tyvärr slog min tid från förra året, så jag är redan sugen på att börja träna inför nästa år...

Go mat och slappa i soffan framför Eurovision Song Contest på kvällen- vilket skämt det var!
Säger inget mer...

Idag skall jag nog ta en tur till Landvetter och hälsa på ma och pa och lilla Pepsi som fått operera sig. Det är från början min lilla katt som ma och pa övertog när jag flyttade.

Sedan blir det kalas hos en jobbarkompis på Hisingen.
Tror bestämt att jag har lite jobb att göra också :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0