Kladdkakor i ugnen...

Klockan är 23.29 och jag sitter och väntar på att mina kladdkakor skall bli klara.

Jag var och handlade igår inför bakning och fika imorgon, men när jag nu ikväll skulle börja baka märkte jag att jag inte hade köpt några ägg. En ganska väsentlig ingrediens...

Jag skickade ett sms till min ena granne.... fick inget svar, skickade ett till en annan....inget svar! Jag insåg att det fick bli till affären imorgon bitti och handla. Men så för en halvtimma sedan fick jag tillbaka ett att det fanns ägg i grannuppgången - lycka!

Jag sprang över och fick några ägg och började baka, helt tokigt att det måste bli mitt i natten.... Men snart är de klara och det doftar ljuvligt!

Hade för övrigt en mysig dag med L och O på sjöfartsmuseet och senare middag hos dem... bilder finns hos Lissan såklart :)

Nu skall jag strax gå och lägga mig!

Kommentarer
Postat av: Lissan

Hihi....sötis! Det där låter som en typisk Lissan-grej...att inte ha allt hemma om nåt ska fixas. Men att baka mitt i natten DET är en Kattis-grej... ; ) Puss å Kram!

2008-08-10 @ 21:27:57
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hi, hi.. skall gå och lägga mig nu!

Ses imorgon!

Kram

2008-08-10 @ 21:47:49
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0