Mysig dag trots feber!

B hade feber även idag, men det märktes inte på hans humör. Han var som vanligt, om inte ännu gladare och tillfreds. Vi har myst massor, busat och läst massor av böcker. Min kära ma kom hit idag igen. Jag passade på att gå till affären och sedan fikade vi medan B sov.

Senare efter middagslur och nektarin begav vi oss ut på gården. Blev bjuden på ännu en fika och nästan hela gänget var samlat. B försöker följa efter de stora barnen, utan framgång, men trivs bra själv. Sedan tycker han nog att det är lugnt och skönt att sitta och leka själv i sandlådan med de andras fina leksaker. Vi blev kvar bra länge, det är svårt att slita sig ibland. De är supertrevliga och B trivs verkligen bland dem alla. Jag kommer sakna dem.

Middag och en massa bus innan läggdax. Han gillar sin visselpipa, kanske skall även han bli idrottslärare som sin mor och far?

Jag fick mig en tankeställare häromdagen då en vän sade att jag är väldigt aktiv med min son. Det är inte så att jag kan greja och fixa det jag vill och han bara hänger på, utan jag leker ganska mycket och aktiverar honom. Det stämmer, men samtidigt ser jag inte hur motsatsen skulle gå till. Visst kan han leka själv, men det är inga längre stunder. Samtidigt så är jag kanske dålig på att låta honom bara vara, få gnälla och vara missnöjd för att lära sig att sysselsätta sig själv bättre och längre. Hmmm, klurigt det där, å ena sidan känns det bra att man lär dem vara självständiga och inte alltid aktiverade samtidigt skulle man ju få gjort lite mer saker, men å andra sidan gillar jag att vara med honom och jag ser hur mycket han gillar att man busar, läser och leker med honom. En kombination av det är nog det bästa!

Jag kollar på ett sammandrag från os-invigningen samtidigt som jag har äter advokado och parmaskinka mmmmm! Vilket arrangemang och hur många timmars träning har det krävt??? Jag blir imponerad, då man vet hur svårt det är att få 20 personer att göra exakt samma sak, hur många är de????  Jag säger bara: WOW!

 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är bara du som vet hur du mår bäst med din son! Lyssna till ditt hjärta....Men han har ju sovit borta haft barnvakt osv.....fortsätt med det regelbundet är mitt tips så blir han inte för bunden till dig.......

2008-08-09 @ 13:18:22
Postat av: Katrin

Mimmi: Tack för stöttande ord. Man väger ju hela tiden saker fram och tillbaka om vad som är bäst för ens lille skatt :)

2008-08-09 @ 13:59:57
Postat av: Mimmi

Med din liverfarenhet i bagaget så kanske en del är rädda för att du skall knyta sonen för tätt intill dig men jag har inte uppfattadet det så!

Du har tagit dig egen tid, varit på resa utomlands vilket jag tycker är starkt av dig!

2008-08-09 @ 20:25:55
Postat av: Betty

Din lille skatt kommer så småningom att lära sig att leka själv ändå =)

Att du leker med honom nu och ger honom uppmärksamhet och kärlek stärker bara hans självkänsla!

Elvira är 3 1/2 nu och det är först vid 3års ålder som hon tycker det är roligt att leka själv lite längre stunder.

Alla barn är olika, men jag tror det är ganska vanligt att det är så =)

Man får passa på att njuta, rätt som det är så kommer vi inte FÅ vara med och leka längre ;)



2008-08-11 @ 21:57:26
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Katrin

Kram

2008-08-16 @ 12:32:05
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0