Helgens

fredagen hade jag ju mor och far här som barnpassning och senare även på middag. Det var himlans tungt att springa de 15 första minutrarna, men sen var det skönt. Kanske berodde det på att jag verkligen "masade" mig fram istället för att springa. Jag kan ju säga att jag definitivt inte håller det tempo jag borde för att slå min tid på GBG:s varvet - men det är ju än några månade kvar....

Igår bjöd jag på middag till Annelie, Glenn, Maria och Nikalas med tillhörande barn. Jag stod för maten Annelie och Glenn för lokalen. Det blev vitlöksgratinerad hummer med vitlöksbröd och örtmajonäs till förrätt. Huvudrätten: Hjortstek med rödvinsky och rotfruktsgratäng och smörstekta sockerärtor. Efterrätt: kaffe och glasstårtor... Jag får väl slänga in ett tack till Rolf då det egntligen var han vi fick maten ifrån.
Allt blev otroligt gott och det blev en jättemysig em/kväll. Det är så kul att jag har så nära till mina vänner och snart kanske det kommer fler hit (till Landvetter) - hoppas!
  
   

Jag vägrade att gå upp 04.50 imorse då B ville gå upp! Höll på i över en timma att säga att alla andra sover och det är natt, det finns ingenting på tv nu mitt i natten! Så vid 06.30 somnade han äntligen om bredvid mig och vi sov till 08.30. Därför blev dagen förskjuten och vi blev sena till kalaset.

Idag grattade vi Oliven som fyller hela 2 år (den 20:de). Korv med bröd, glass, lek, fiskedamm.... ett toppenkalas! Jag var tvåbarnsmamma, då jag hade med mig Izabelle eftersom Annelie är sjuk.


Bilder från kalaset finns hos Lissan.

Benjamin är otroligt mammig nu och har kommit in i en utvecklingsperiod igen. Vet att det stämmer i tiden och nu vill han inte somna själv. Ikväll tog det nästan en timma - phu! Jag vet ju att det går över men det tar mycket tid och kraft när det vanligtvis bara går att lägga och sedan gå därifrån. Men, men det går ju över.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0