Hon sa JA!

Först en liten tillbakablick...
Julfesten var toppen. Massa god mat, även om jag aldrig äter mig sådär proppmätt på julbord. Alla hade med sig lite saker och det var grönkål, skinka, sill, risalamalta, tårta, godis...... Trevligt sällskap och det kommer kännas konstigt att inte tillhöra "mitt" arbetslag när jag börjar jobba. Det var lugnare än det brukar vara, de andra skulle ju upp och jobba dagen efter och jag körde. Det är alltid skönt dagen efter om inte annat.

Jag åkte till Veddige och sov där. Benjamin sov i 12 timmar - vet inte om det är första gången någonsin.... Typiskt nog kunde jag inte sova bra. Jag brukar ha svårt att sova första natten på ett "nytt" ställe. Sedan hade jag några saker snurrandes i huvudet...

Igår hälsade vi på Benjamins kusiner i Varberg. Vi kollade på ett julspel på torget. Benjamin och Wilma klappade kameler :) Sedan åkte vi hem till dem, åt lunch och lekte. Det märktes verkligen på de båda (B och W) hur glada de är i varandra. En jättemysig dag tillsammans!



Nu tillbaka till rubriken.... Jag har varit delaktig i en hemlig plan. Jag fick uppdraget att lura i Annelie att vi skulle på ett superfint julbord. Sanningen var att Glenn hade bokat hotell, bil, middag mm. Efter 19 år tillsammans kände han att det var dags att fria! Jag var tvungen att klä mig fint, sminka mig, göra mig iordning i håret för att hon inte skulle misstänka något. Trodde jag skulle komma undan, men eftersom vi går in och ut genom varandras dörrar utan att knacka, så fick jag störta in i badrummet två gånger och låtsas göra mig iordning. Sedan låtsades jag inte vara klar så hon stod här och väntade på mig - det hör inte till vanligheterna..... Jag väntade då på limousinen som Glenn skulle komma i... När det kom en ung kille som knackade på dörren och frågade om hon var Annelie och att hon skulle följa med honom...
-Skall du inte åka med?
Sedan kom tårarna och hon fattade.... så kul att se henne så glad och överraskad och rörd. Fina Glenn i kostym bjöd in henne i bilen där champagne väntade.

  
Före och efter

  

Nu sitter de antagligen på Hotell Avalons restaurang och äter god mat. Där de senare skall bubbla och sova gott... Jo just det, han fick ett Ja som svar på sin fråga och nu har hon en provisorisk ring på fingret! LOVE!

Mamma och pappa stannade på middag, sedan har vi satt in min gran, kollat TV mm.


Kommentarer
Postat av: carina bierich

Hej Katrin!

Guud va kul att Annelie och Glenn har förlovat sig =) Bra jobbat med hemliga planen Kattis!



kramar till dig och söta Benjamin =)

2008-12-21 @ 19:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0