Lusse

Det blir en kort sammanfattning av veckan.
Onsdag: Var hos min arb.kamrat på fm fika. Hembakt i alla former :) Snart kommer det en liten bebis där - lycka till!
Torsdag: Lussefirande på ÖF, lunch ute och sedan promenad till mor och far, löptur och middag!
Fredag: Vaknade alltför tidigt och somnade om i soffan (båda två), pannkakor till lunch med grannarna som gäster. Ute i snön, affären och fredagsmys med räkor hos Annelie på kvällen.

Jo Benjamin har inte velat somna om vid femsnåret och vill upp. Han får alldeles för få timmar och det resulterade som sagt i att vi båda somnade i soffan i fredags morse någon gång efter julkalender och "Nicolas - jultomtens lärling"! Tror att det är runt 07.30. Sov till 09.30!
 

Så inatt började jag med en ny strategi, innan har jag tagit honom till min säng för att försöka få honom somna om hos mig. Men i natt, lade jag ner honom igen och sade SOVA! Efter en timmas rännande upp och ner så somnade han om, sov i 45 minuter och sedan somnade han om igen och sov vidare till 07.00. Helt ok, även om man är seg för att man är vaken typ 11/2 timma mitt i natten.Hoppas på snabbare omsomning i natt! Nu jäklar skall det sovas!

Idag har vi haft Benjamins farmor och farfar här på ett kort besök. Snart skall prinsen vakna och då beger vi oss till Hindås för att mysa med vänner och kolla in Marias nya fina hus!

 
Berit, hästen, snögubben och hunden skall alltid med nuförtiden, Benjamin kallar dem:
Ucka, koppeti koppeti, ucka och vovv vovv.... (ucka är ett uttryck han kör med då han inte kan säga något)


Finaste barnen!


Alla vill ju vara lucia!



Kommentarer
Postat av: Betty

Åh, sicken söt liten Lucia ;)

Det var faktiskt en pojke på Elviras dagis som oxå är 3år som var Lucia =)han var jättefin och jättestolt!

2008-12-13 @ 18:59:44
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Lissan

Nämen - sååå söta dom är! Hoppas nätterna går bättre nu? Olivia är ju sjuk här, så våra nätter är inte heller så bra nu...puh! KRAM på sötaste!

2008-12-15 @ 20:08:40
URL: http://lisselissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0