Laddar för Norge...

Vi har försökt att ta det ganska lugnt i veckan, då vi har haft fullt upp. Skönt att komma hem igen och Benjamin har vant sig hemma igen. Jag märker att Benjamin blir allt mer lugn och kan leka mer själv - skönt!
Det blir trots allt några bulor om dagen. Det är helt omöjligt att undvika... jag kan omöjligt vara med honom precis hela tiden. Men oftast går det över väldigt snabbt.

Vi var hos farbror doktorn i tisdags och kollade upp hans hosta och röda prickar på kinderna. Hostan var inget att göra åt, prickarna håller vi på att kämpa med. Har fått en starkare salva  för prickarna men jag vill inte använda den ännu. Skall försöka några dagar till. Doktorn påstod att det inte var något att oroa sig för och att det skulle rätta till sig bara våren kom!

Vi var en sväng på Allum igår och jag fick faktiskt shoppat en hel del. Benjamin fick för en gångs skull inte så mycket, men en ny fin tröja och haklapp. blev det

På söndag åker jag till Svanesund för att sova en natt innan vi åker till Norge på måndag.

Nu har jag skickat iväg mitt smycke till namnsmycken och skall få även Mikaels namn inristat. Det känns bra att ha alla våra namn på halsbandet. Halsbandet köpte jag till Mikael i julklapp med mitt och Benjamins namn på plus ett litet hjärta. Tanken var att han skulle ha det och känna att vi var honom nära när han var bortrest eller liknande.

Njut av helgen!

                     
Nya fina tröjan och mina nya vårkängor plus en skymt av ett par nya byxor också.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej hej Katrin!

Jga har barn på förskolan som har röda kinder. Jag har lärt mig att det är att barn kan vara känsliga mot röda saker i maten, paprika, tomat, ketchup, citrus också. Du kan ju höra efter om det, fast det behöver verkligen inte vara så i Benjamins fall. Bara ett litet tips!!!

Ha en härlig lördag!

Kram Caroline

2008-03-01 @ 09:20:24
Postat av: Lissan

Vad fina skor du köpt vännen! Jag har suktat efter dom Nike's länge, fast de i vitt! Får se om jag kan få med mig ett par såna hem nångång i vår ifrån stan ;)
Huja...här sitter jag å bloggar å läser....jag ska ju JOBBA....ja, ja...det kanske inte var så tokigt att vara HELT mammaledig ändå ; )
PUSS å KRAM!

2008-03-03 @ 13:01:33
URL: http://www.lisselissans.blogg.se
Postat av: Farmor och farfar

Grattis på 8-månadersdagen Benjamin !
Vi längtar efter er!
Många kramar

2008-03-10 @ 20:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0