Utvecklingsfas?

Efter en mysig helg i Veddige där Benjamin har varit världens lyckligaste pojke så har det hänt något.
Jag tror att det är en ny utvecklingsfas, då han börjat fatta att vi (ma och pa) kan försvinna från honom.
Han blir väldigt lätt orolig och gnällig, verkar som han är jättetrött.
Men när jag försöker lägga honom så är han inte tillräckligt trött för att sova.

Ikväll när det var dax för gröt som länge har varit en favorit, så efter fem motvilliga skedar spydde han upp allt och var superledsen. Gjorde ersättning som vi egentligen har slutat med nu, men den ville han inte ha. Men efter en halvtimma var han jättegnällig och då testade jag igen och då slufsade han i sig nästan hela flaskan.

Vällingen slukade han efter en och en halv timma igen, så nog var han hungrig. Spekulationer pågår... vad göra? Jag tror att det hela började då vi gick över till 6 månaders gröten. Testade även med annan smak på för att det skulle bli godare... Det får bli affären imorgon och köpa den gamla tror jag. Men sen har han även varit lite knasig i magen, så jag vet inte....

Han somnade gott nu iaf, vilket var skönt för honom.

Veckan har innehållit bankbesök, bebisbesök, mormor och morfarbesök och igår var vi hos L, N och O på besök ;)


Påväg hem efter pusskalas mellan B och O ;)

Idag var vi på promenad i det fina förmiddagsvädret :)

Imorgon blir det troligtvis bad :)

 
Konstigt, 2st Benjamin


 
Ställa sig upp är roligt, men svårt.
Dagarna som passerat har resulterat i x antal huvud i golvet (håller inte räkningen), näsblod och sår på hakan :(

PS Glömde säga att Benjamin kryper riktigt nu - duktig kille!

Kommentarer
Postat av: Soffi

hej på er!

Var ett tag sen jag tittade in nu... shit va stor han har blivit och söt som alltid.

Hoppas ni mår bra.

Kram
Soffi

2008-01-18 @ 14:45:17
Postat av: Mallis

haha va söt han är den lille prinsen!! =)

Åh, det vore så skoj å ses ngn dag!!
Vi kanske ses i helgen i hallen? Om vi inte blåser bort....
ha d gott, kram på er

2008-01-18 @ 16:39:34
URL: http://byggsson.blogg.se
Postat av: en vän.

åh, tänker så på Dig och Benjamin! Jag blev så ledsen när jag hörde. Ta en dag i taget, och det kommer bli bra! kanske inte känns så nu men tiden kommer att läka. Du har så många som älskar dig och bryr sig om er. Var stark, jag vet att du kan!
livet är orättvist.
Ta hand om dig.
Kram

2008-01-22 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0