Mikael

I fredags så var jag och Mikaels mamma och pappa och gravsatte hans urna på Landvetter kyrkogård. Jag vill inte säga att det var honom som vi gravsatte, för det känns inte som om han ligger där i. Han finns ju här mitt bland oss, ser och ler åt alla oss som han älskade så innerligt.

Jag skall ta stenen som vi har och gravera in text, sedan skall vi dit och sätta lite blommor och så. Det känns bra att få göra platsen lite fin. Landvetter kyrkogård ligger precis vid sjön och det är väldigt vackert där.

Jag är glad att jag valde att ha en egen plats åt honom och inte minneslund som jag tänkte först. Det kommer kännas bra att få gå till en sån fin plats och känna, tänka och minnas. Jag hoppas och tror att även Benjamin kommer tycka det.




Bilden är från en kväll när jag satt och läste gamla mail jag och M skickade till varandra precis när vi träffats :)

Kommentarer
Postat av: MImmi

Fick lite tårar i ögonen när jag läste.....

Känner så starkt med dig.....

Att välja en egen plats är helt rätt en plats där närvaron känns extra en plats dit du kan ta Benjamin när han vill träffa sin pappa....

Kram

2008-05-26 @ 10:05:09
Postat av: Ellis

ja, många tårar rinner ner från min kind när jag läser detta. Det är så svårt att ens föreställa sig vad du går igenom. Du måste vara världens bästa och tryggaste mamma!!! Och du har världens sötaste kille, Benjamin!

Varma kramar

Ellis & Nelly

2008-05-26 @ 10:35:25
URL: http://ellisochnelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0