Min tur...

Jag hade det på känn att han skulle peta i sig lite mer mat idag och JA! Jag var i affären och köpte cevappici (kryddstarka köttfärsjärpar), detta har han alltid ätit med god aptit. Idag var inget undantag, han åt tre stycken, fick inte mer för jag tänkte på hans lilla mage. En banan till mellis och scnitzel och pasta till middag, med glass som efterrätt. Idag blev det halvfabrikat, ibland är det toppen! Att man kan bli så lycklig då de äter :)

Men nu är jag nästan säker på att jag vet varför han inte ätit, då jag fick blåsor i munnen igår. Så det är säkert det han haft och jag kan säga att äta är inte så skojsigt, så jag förstår honom. Han är ändå förkyld och hostar nu när han ligger och sover, men det har han ju gjort hundra gånger nu känns det som... en baggis ;)

Kompisars barn och även grannbarnen har fått vattkoppor, så det är bara att vänta.....

Väntar gör jag även på besked om dagisplats, hur svårt kan det vara???? Men efter samtal idag verkade det som om jag skulle få besked denna veckan, men det har jag ju hört förut!

Sitter och kollar lite gamla kort från sommaren, (blev inspirerad av Lissans sommarkort häromdagen), samtidigt som jag lyssnar på Peter Jöbacks julskiva mmmm, hyfsade kontraster! Låten "Snön föll" är sååå fin!

På fredag skall jag på AW med jobbet, hoppas mina blåsor försvunnit så jag kan njuta av maten...

  

Älskade unge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ang dagisplats borde inte du ha förtur eller något liknande!...

2008-11-05 @ 10:55:00
Postat av: Lotta

jag vet hur det är med blåsor...hade ne gång över 50 st i munnen, det du! är det för besvärligt så kan man få bedövningsvätska och skölja munnen med..men hoppas ni båda blir bra snabbt.

2008-11-05 @ 13:45:01
Postat av: Betty

Jag kommer ihåg när jag var liten och sjuk, då var det allra bäst när man började bli frisk och mamma blev SÅ glad när man sa att man var hungrig och då fick man önska precis vad man vill att äta! =)



Härliga sommarbilder!



Ta en ordenTlig rackabajsare ikväll till maten, så dör säkert alla blåsorna ;)



KRAM

2008-11-05 @ 20:26:56
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Lissan

Nämen, aj, aj, AJ! Det där låter inte vidare skönt..Gör ju ont om man bara har 1 blåsa i munnen! Hoppas det går över tills imon..PUSS!!

2008-11-05 @ 21:16:56
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Katrin

Jag tror att han prioriteras i dagiskön, men det är tufft ändå tydligen.

Lotta: 50! där ligger jag i lä, och hoppas jag inte kommer slå dit rekord. Tack för omtanke!

Betty: Synd att B fortfarande är så liten att han inte kan säga vad han vill ha.... men snart så. Det blev ingen rackabajsare, sparar mig till fredag ;)

Lissan: PUSS!



Kram på er alla!

2008-11-05 @ 22:14:59
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0