Tidig läggning

Det blev ingen sovmorgon, tvärtom 05.00 ville Benjamin upp och leka MED mamma! Det ville inte jag... så efter endel missnöje så kom han tillbaka till min säng och försökte somna om men utan resultat. Eftersom han ätit ganska lite det senaste så tror jag att han är hungrig och försöker få honom att somna om med vällning, men även det utan resultat. Men jag fick en stund i sängen med bokläsning för att vänja kroppen att vakna.

Vi skulle träffa Maria med barn ute vid deras lekplats. Jag och B gick hemifrån strax efter tio. Det tar kanske 20 minuter att gå, men efter tio kanske märker jag att B är ovanligt lugn och säger ingenting... han håller på att somna! Jag försökte med sånger, bilar, fåglar mm för att hålla honom vaken, men icke! Går man upp klockan fem så blir man trött ;) När vi väl hämtat upp Maria, R och C och kom till lekplatsen försökte jag väcka min tröttis. Det tog ett tag och i en bra stund stod han bara och tittade... hur trött som helst. När han väl börjat vakna till liv var det hög tid att gå in och fixa lunch.

En skön stund inne med nöjda och lugna barn innan vi tog promenad hem. Jag trodde B skulle somna en andra gång men det var mer intressant att kolla in alla bilar! Konstigt nog har han varit på toppenhumör här på em/kvällen ändå. Vi tittade in hos Annelie också en stund. Men nu fick han gå och lägga sig tidigare... så vem vet när han vaknar imorgon....

 
Vi dansade imorse :) B fortfarande i pyjamas...

 
Inte helt nöjd ;)          Fina Rasmus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0