Bilprovningen + Katrin = falskt!

Idag skulle jag som sagt besikta bilen, för första gången själv. Jag tog med mig pappa som moraliskt stöd, Benjamin fick vara hos mamma. När jag knappat in registreringsnummret, får jag meddelandet att jag inte har någon tid! Jag visste att Rolf betalt och vi hade fått tiden 11.00.

Gahhh, tänkte att det blivit något fel, men jag erbjöds en senare tid på dagen. Vi åkte hem igen och ringde bilprovning och fick reda på att då ett ägarbyte skett har tiden makulerats automatiskt.

OK! 13.20 skulle jag dit igen. Allt gick som planerat tills mannen som skulle besiktiga satte sig i bilen. Hmmm det här kommer inte gå bra sade han. Eftersom jag har haft en varningslampa som lyser i bilen så skulle han inte kunna godkänna bilen. Bilen har varit inne minst tre gånger på verkstad för detta fel, men vi har aldrig fått bukt med problemet.

Ja, ja, nu är ny verkstadstid och besiktningstid ordnad. TACK Rolf! Det är nog inte meningen att jag skall besiktiga bilen.... 

Har fortfarande inte bestämt mig om dator. Har fått syn på en mac.. de är så snygga, men ack så dyra. Skall fundera ett tag till. Men jag startade datorn för två timmar sedan och jag har varit inne på fyra sidor på nätet... ni tror att jag överdriver, men det gör jag inte - segt är ordet!

Jag och Glenn har avklarat vår andra löpning denna vecka och det var i spöregn vissa stunder. Men jag gillar att springa då, men känner sig extra duktig när man är ute i dåligt väder :)  Till helgen skall vi springa lite längre :)

P.S Benjamin kiknade av skratt när jag "kokade kaffe" i hans badvatten, själv vågade han inte utan försökte bara dricka det :) D.S

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mallis

Hej vännen!!

Det där med bilar är bara ett elände, de ska bara starta när man kör dem o vara säkra!! Man ska inte behöva vela med allt annat!! Skönt att ha såna toppen svärföräldrar, det är guld värt!!

Dator...jag har oxå funderat på en mac faktiskt, vi ska ju oxå ha en ny. De är ju sjukt grymma, lite annorlunda att sätta sig in i men helt klart överlägsna en PC! Kanske därför de e så dyra oxå!?! =) De flesta nya mac kan man ju dessutom välja att köra i pc läge om man skulle vilja oxå...

Om du har ngn/ngra du funderar på så är det bara att hojta om du vill ha åsikter!! =)

Ha d toppen gott å pussa lill prinsen!!

Kram

2008-10-17 @ 09:52:29
Postat av: mimmi

och jag höll nästan på att åka med fel bil till besiktningen.....

2008-10-17 @ 13:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0