Budget klippning och jeans i stl 152!

Idag var det tid för den efterlängtade klippningen. Jag har det senaste gått hos Tina på Studioelva i stan. Men nu bor man ju på "landet" och det är rätt mycket krångel att ta sig till Linné, parkera mm för att klippa topparna. Så jag ringde igår till ett ställe i Landvetter och fick tid idag. Det var helt ok, men det är ju skillnad i utförande och pris såklart. Ingen tvätt, bara lite vatten sprayat med en blomspruta, ingen styling...men så kostade det endast 190:-. Jag är ändå hyfsat nöjd med resultatet, det växer ju ut snart igen!
 
före                       efter

Benjamin var hos ma och pa. Vi stannade och fick hemlagad fiskgratäng - mums! Benjamin skulle sova middag och jag blev ivägjagad till Allum ;) Hittade endel bra saker till hem och migsjälv. Ibland handlar jag på barnavdelningar då jag inte är så stor :) Jag har alltid haft svårt att hitta jeans som passar och som jag tycker om, men då kom jag ihåg att jag kunde kolla på barnavdelningen på HM. De har en modell som jag gillar, men som inte passar mig i "vuxenstorlekar". De hade samma modell på barn och storlek 152 passade mig utmärkt. Betyder det att jag inte är 159,5 cm????

nyvaken med snutte, sina tofflor (som han gillar numer) och mina tofflor, tryckandes på datorn ;)

         
på höstpromenad       törstig                plocka smultron i oktober

Benjamin sover och jag skall snart fixa med lite med klädförvaring i badrummet.


Kommentarer
Postat av: MJ

Gud vad du är duktig på att fota. du ser verkligen hur en bild skall tas!

2008-10-03 @ 22:03:34
Postat av: Katrin

Oj, TACK!

Tycker det är jätteroligt att fota och gick en kurs på gymnasiet. Det är min hemliga dröm att bli fotograf, men jag har väl aldrig sett det som en möjlig framtid.

2008-10-04 @ 14:26:25
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/
Postat av: MJ

Du borde satsa på det! Jag själv jobbar som fotograf på heltid och ser att du verkligen har talang. Du fångar bilden på ett magnifikt sätt och vågar att närma dig motivet. Riktigt duktigt!

2008-10-04 @ 17:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0