matinspiration

Jag glömde ställa klockan så två timmar senare vaknar jag, men Benjamin sov fortfarande. Jag fick väcka honom och det var svårt.

Jag kollade på programmet matakuten igår om skolmaten och allt halvfabrikat som serveras. Jag fick lite dåligt samvete eftersom det ofta har blivit den varan här hemma. Så jag tänkte bli lite bättre...

Lunchen blev lite rester men sedan var jag och handlade och hade planerat att göra en kreolskgryta till middag. Jag bjöds på denna hemma hos Nicke och Lissan och det var supersmarrigt. Fläskfilé, ölkorv, syltlök, paprika, ättiksgurka, oliver, grädde! Jag vet inte om det blev lika smarrigt som sist, men näst intill och det duger gott.

Benjamin åt massa, fastän jag inte tror han var så hungrig egentligen. Det samma gällde för mig. Vi hade gjort smothies till mellis bara en timma innan.

Så jag skall satsa på att laga ett mål/dag ordentligt = inget halvfabrikat!

Jag vet inte vad som hänt, men Benjamin är så tillfreds för det mesta och kan sitta och läsa böcker sjäv, bygga torn mm... Ibland hör jag bara oooj, oooj och glada läten när han lyckas med något. För två månader sedan var han tvungen att vara med mig heeeela tiden! Så det är skönt att han blivit mer självständig.

 
Men idag ville han vara med vid matlagningen - ett blött kaos!

 
Dagens mathöjdpunkter


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha..precis sådär står Olivia oxå när vi lagar middag. Vid vattenkranen. Blir något byte kläder, men så får det vara. Lugnast så ; )



Såg oxå den där Matakuten igår och nedrans vad dåligt samvete jag fick här med! Första jag gjorde ikväll var att kolla hur mycket E-produkter det var i schnitzlarna som skulle ätas! Jag har ju tur då Olivia får (hoppas jag) ganska bra mat på dagis. Känns så iaf!



Puss å kram!

(sugen jag blev på kreolsk gryta nu då...hahah)

2008-10-21 @ 19:42:36
Postat av: Lissan

Var jag som skrev...namnet bara försvann!

2008-10-21 @ 19:43:34
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Katrin

Sent svar... och inget vettigt att säga :) Så kram på dig vännen.

2008-10-23 @ 20:59:52
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0