Mikaeldag!

Idag har Mikael namnsdag och tänker lite extra på honom.

Jag kom ihåg hur jag uppvaktade honom på hans första namnsdag då vi var tillsammans....
Jag hade skrivit ett litet brev med små kärleksförklaringar, klippt isär brevet med några få ord på varje lapp. Gömt dem i lägenheten och sedan ritat en karta över lägenheten och märkt ut i vilken ordning han skulle hitta lapparna! Jag skrattar nu när jag tänker på det :) Vad seriöst! Jag var tvungen att sticka till jobbet så han fick lösa det själv. Han hade tyckt det var gulligt, men lite kommentarer på min karta hade han allt ;) Detta var idag fem år sedan, sen var de nästföljande namnsdagarna inte lika märkvärdiga även om jag försökte göra, eller köpa något.

Igår var det löpning igen och vi slog våran tid....och förra veckan sprang vi tre gånger :) Igår hade vi även besök av vännen C m. familj. Vi åkte sen upp och kollade in A och G:s hus i Hindås. Det kommer bli superfint och hoppas att de kommer få sålt det.

Idag har vi träffat L och T, vi var på deras Öppna Förskola. Massa roliga bilar där... sedan vid 11 gick alla bort tilll en gympasal där de hade gympa med barnen. Oj, oj, himmelriket för alla små. Tjockmattor, ringar, plintar, bollar mm. Hem till L för lunch och fika på det. T gick och lade sig, men B höll sig vaken tills det blev dax att åka hem. 14.00 somnade han i bilen, lyfte över honom till sängen när vi kom hem, 16.00 såg han ut såhär:



16.20 fick jag väcka honom och det var inte lätt! Han hade lätt sovit en bra stund till.

  
Så här kul hade vi idag!

Efter bad på kvällen så försökte jag fota B i grodhandduken.... efter många försök så lyckades jag!


Jag köpte ju varma och gossiga innetofflor till B häromdagen - gissa om han vill ha dem på sig???? NEJ!!!
Aj säger han när han får dem på sig och sparkar konstigt med fötterna. Jag försöker distrahera honom med något annat så han inte tänker på det. Men efter en stund kommer han och är ledsen... så det är bara att ta av dem. Men han kanske vänjer sig....

Lyckades iaf fånga honom från igår då det var ok att ha på sig dem en stund, typ 30 sekunder!


Ikväll skulle jag ge B blodpudding till middag, nyttigt och bra tänkte jag. Jag har försökt detta innan utan något lyckat resultat då jag inte stekte den tillräckligt = jätteäckligt! Så idag tänkte jag steka på låg värme länge... hur svårt kan det vara! Kollade den titt som tätt, men den var inte färdig. Tillslut fick jag nog, då var den färdig med råge! Den blev jättehård på utsidan. Tur att jag hade lite ris, lingon och fiskpinnar i reserv! Skall man göra den i ugnen? Tips mottages gärna.

Även om det verkar som om jag överhuvudtaget inte kan laga mat så har jag blivit mycket bättre iaf. Ibland får jag till det och det kan smaka riktigt bra. Lycko den som blir bjuden då ;)

Kommentarer
Postat av: Lissan

Hahaa - din lilla kokerska! Du kanske har glömt vatten? Hahaha! aa, det var roligt när vi pratade om koka grönsaker i micron - det kommer du att få höra! =)

Vilken mysig dag ni haft! Sådana där tofflor hade Olivia förra vintern - i rosa. Hon gillade dom faktiskt. Hon var barfota i sina, men gosh så varma fossingarna blev!

Kram på dig söting och grattis till Mikael på namnsdagen!

2008-09-29 @ 22:34:16
URL: http://www.lisselissans.blogg,se
Postat av: Katrin

Ha, ha, jag vet att jag är usel, men då kan man ju bara bli bättre. Jag stekte tom plättar idag, brukar ju köpa färdiga skäms. Kram

2008-09-30 @ 21:26:04
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0