Uppfostran forts...

Det har bara gått två dagar sedan vår dust vid matbordet, men jag ser redan en förändring. Igår kom han tillbaka till sängen och gosade efter han förstod att jag inte ville gå upp klockan 06.00 och vi gick upp en timme senare - det har aldrig hänt!

Idag var samma incident vid matbordet, jag förklarade att jag skulle äta upp och utan gnäll gick han och lekte själv! Var det så lätt? Nä det klart det inte är och jag är inte dummare än att jag fattar att det hela tiden kommer duster där jag måste visa vad som är rätt - men det känns ändå som en liten vinst för mig!

Märkte igår på B att han började bli mer hostig igen, snuvan kom igår em och natten har varit varm och hostig. Imorse hade han 39.4, men har varit ganska så pigg ändå. Han har hostat i en timme nu(i sömnen), men nu är det tyst... Tror säkert att han kommer vara mycket bättre imorgon. Jag börjar kunna hans sjukdomsmönster nu.

Imorgon kommer nämligen farfar och hämtar B som skall vara i Veddige i helgen. Jag ansluter på lördag.
Imorgon em skall jag åka till stan tänkte jag och strosa, shoppa och möta upp L. Skall sen ha mys hemma hos henne.
På lördag är det barnklädesmarknad i Härlanda kyrka. Hoppas att det blir några bra fynd där.

Irriterad är jag på min dator som är sååå trög, är nog dax att skaffa ny!

Tack för kommentarer, man blir ju så nyfiken på vilka ni är....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0