Påsken är här!

Fler lediga dagar väntar och väderprognosen gör det hela ännu bättre. Idag fick jag äntligen rättat färdigt och även röjt lite. De tjocka vinterjackorna, stövlarna och mössorna åkte upp på vinden samtidigt som vår/sommarkläder och skor togs ner. Sedan fick jag även grejat i ordning lite med B:s leksaker, gjorde mer plats i bokhyllan och det blev riktigt bra. Jag skall greja lite mer i morgon med det också. 

Jag börjar planera lite inför ommöblering i sovrummet. Skall bli kul att greja lite, men det stora problemet är förvaring av kläder... Men jag får väl helt enkelt rensa lite.

Var och klippte mig igår och är så nöjd. Passade på att köpa present till min arbetskamrats nye lille kille. Väl i affären så hittade jag ett par Novastar byxor till Benjamin som fick följa med hem. De var verkligen jättefina. Jag var inne i en databutik och skulle "enkelt" köpa en sladd till min skrivare som bara är borta efter flytten. Jag fick då reda på att den skulle kostaa 600:-!!!!! Det är ju priset för halva skrivaren. Hmmm hyfsat irriterande.

Idag har jag hämtat bilen. Hjullagret är bytt och bränslefiltret likaså... japp där försvann några tusenlappar. Men nu hoppas jag verkligen att den där j-kla lampan inte börjar lysa om en vecka igen!

Jag köpte även penseer och satte på Mikaels grav. Det blev ganska enkelt men fint och får duga tills vi grejar iordning lite mer. Vi fick middag hos ma och pa. Benjamin fick ett påskägg med solglasögon, en kyckling och sockar. Jag fick ett ägg fyllt med andra goda ägg som jag har ätit mig mätt på nu :)  Sedan kom Annette och Rolf ner och B fick ett påskägg av dem med. Det var sommarshorts och en lite kyckling i. Tusen tack för fina presenter!

Skall visa några fina kort på B i sina nya solglasögon.... vill du maila mig de korten mamma :)

Behöver hjälp för motiv på blivande canvastavlor....
  
1                              2                                 3
 
4                                         5

Snälla hjälp mig att välja. Tänkte kanske ha två tavlor. Det tog mig lång tid att bara välja ut dessa fem.....

Kommentarer
Postat av: caroline

Tack för alla fina presenter och för besöket i helgen. Kläderna passade perfekt på oss alla.

Vilka fina kort. Jag förstår att du har svårt för att välja!

Jag skulle ha valt nummer 4:a. Vid två även nummer 3.

Ha ett fortsatt skönt lov! Kram

2009-04-09 @ 22:10:57
Postat av: MJ

Skulle valt 2 och 4 för där är bilden skuggad och blicken är inte riktad in i kameran. Bilden blir så mycket mer intressant och levande att titta på när man tar bilderna i den vinklingen. Ett tips är att skära bilden efter vad du önskar få fram som motiv. Bild 4 är klockren.

Glad Påsk!

2009-04-09 @ 23:06:11
Postat av: Marie

Glad Pask pa er! Jag skulle ocksa valja 2 och 4 fast alla korten ar ju super fina. Han ar sa himla sot!! Hoppas ni far en trevlig helg. Ska B vara paskgubbe?? kramar Marie

2009-04-09 @ 23:12:31
URL: http://www.kauma.us
Postat av: Karin

Håller med de andra... Bild 2 och 4 kommer passa bäst som canvas! Underbara bilder! Glad påsk till er! Kram

2009-04-10 @ 11:32:37
URL: http://karinkristina.blogg.se/
Postat av: LiSSaN

Hej vännen! Gillar bilderna 2, 3, 4. Helt klart 4:an...den är så 'fotografisk', enkel och ren. 2:an är glad och fin (bra fotograf..hahaa). 3:an himla fin den med. Ser ut som tagen från en tidning.

Håller med dig - det är HUR svårt som helst att välja! Bara det att gå igenom alla bilder man har...puh! Jag har ett likadant projekt här med...fast jag tänkte göra en liknande fototapet till Olivias rum. Så en dag får du kika in till mig och hjälpa mig att välja ; )



Vi ses imon!! Blir garanterat en härlig dag!

Ringer dig under förmiddagen då jag vet bättre vilken tid vi kommer upp. Men det blir några timmar före 17 iaf!



KRAM!

2009-04-10 @ 21:18:30
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Marlena

Hallojsan där i LA!

Oj, jisses så söt han är lillkillen!! Hmmm, svårt att välja men om jag hade valt 2 av dessa bilder hade mina röster hamnat på 4:an o 3:an!!

Va skoj det ska bli å träffas imorn, hoppas verkligen att vädret håller vad det lovat!!

Ha d så gott så länge, kram på er

2009-04-10 @ 22:56:54
Postat av: FruBetty

Jag gillar ju 1an =) men skulle ha valt den i färg =)



kramen

2009-04-11 @ 08:44:12
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0