God Jul!

Ja nu är den helt plötsligt snart över... julen.
Den 22:e träffades alla friska vänner i stan och hade julmys. Med massa godsaker, julklappsspel och avslutade på Liseberg för att se Surprise åka sin sista föreställning. Det var MYCKET snö! De klarade att åka på 5 cm snötäcke.... helt galant med otrolig julstämning. Benjamin och Olivia frös nog fast då de stod så stilla i nästan en halvtimme. De åt ganska mycket snö också ;)

Vi var ute en stund på fm den 23:e, träffade då min gamla bästis från mellanstadietiden. Riktigt roligt att få prata om livet både nu och då. Benjamin och Adrian lekte toppenbra att vi följde med dem hem och vi drack kaffe medan barnen lekte. En helt spontan förmiddag, men väldigt trevlig.
Sedan åkte vi upp till ma och pa. När B skulle sova middag märkte jag att jag glömt både snutte och nappar hemma och jag orkade inte åka hem och hämta dem. Eftersom vi planerat att lämna napparna till tomten så tänkte jag att det var lika bra att göra det då.... Efter lite gråt (ca fem minuter) så tog han beskedet bra och somnade tillslut. Sedan har det inte varit något tjat om napparna, eftersom tomten verkligen varit och hämtat dem för att ge till de små barnen. Han fick senare på kvällen även ett extra paket av tomten för detta - då var han nöjd! Den närmsta släkten var hos oss och "provsmakade" skinkan. Vi gick senare upp till en annan gammal barndomskamrat och umgicks lite med dem innan det var dags att gå hem och sova.
Julafton började med sovmorgon och sedan tog B sig ett julbad. Vi gick sedan upp till mina kusiner och firade där på em/kvällen. Tomten kom med otroligt mycket paket och alla verkade ha varit jättesnälla.
Löpning på juldagen påminde mig om att kondition är en färskvara ;) Men det var skönt att få rört på sig iaf. Sedan packade vi ihop oss och åkte till Veddige. Tomten hade varit här också :)
Idag kommer Benjamins kusiner hit och tro det eller ej, jag misstänker att det blir ännu mer paket! Jag kan inte låta bli att tänka på all konsumtion - helt galet.
Vi har haft en otroligt lugn och avslappnad jul, precis så som man vill ha det. Hoppas att ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0