Julstress - not!

Det är jullov och det känns helt underbart! Julfesten i fredags var trevlig och ovanligt lugn. Kallt som attans var det att ta sig hem, så jag åkte taxi från korsvägen. En taxichaffis som ville ha en ny vän i mig gjorde att jag satt och memorerade hans id-nummer ifall något skulle hända :( Men egentligen var han nog snäll, men man vet ju aldrig, kände mig inte orolig på riktigt. Hem kom jag iaf men hörde av en vän att det var någon som blivit påhoppad av en taxichaffis i helgen... då blir man ju lite fundersam.

Benjamin är ännu inte riktigt bra, men tror ändå att han är på bättringsvägen. Vi har varit ute en sväng till lekplatsen idag och snart skall vi till vänner och baka - mysigt.
Längtar efter den där nya kameran nu... hoppas hitta något bra efter jul. Nikon eller canon?
Granen är inne och klädd, några små tomtar har jag också fått upp. Jullådorna står fortfarande kvar i vardagsrummet, men jag orkar inte riktigt stressa upp mig över det. Jag vill inte ha massa måsten och att allt skall vara på ett speciellt sätt. Jag vill bara vara! Däremot är jag inte klar med mina julklappar, men skall försöka ordna det imorgon.
Vi kommer vara i Landvetter tills på juldagen då vi åker ner till Veddige och firar med dem.
För två år sedan firade B sin första jul, han lärde sig sitta själv fem månader gammal, lekte i allt julklappspapper och vi hade det så bra. Nu ser situationen helt annorlunda ut, det är ingen idé att önska att saker såg annorlunda ut. Vissa saker råder man inte över. Jag är trots allt lycklig över vår fina Benjamin, våra familjer och underbara vänner.
Livet är varken gott eller ont, rättvist eller orättvist. Livet bara är! Det är min inställning till livet som formar det. Alla väljer hur deras liv skall vara idag, oavsett vad de varit med om tidigare.

Kommentarer
Postat av: Betty

Fina kloka ord från en fin och klok människa!

Jag önskar dig och din familj en härlig jul =)



kram B

2009-12-22 @ 09:13:54
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad fint skrivet och väldigt tänkvärt.

Kram och Gott Nytt år till dig och Benjamin.

2010-01-01 @ 15:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0