Sportlov :)

Benjamin mår bättre. Mitt "stora" bekymmer är just nu HUR jag skall få honom att sova till åtminstone 06 istället för 05 som numer verkar blivit den nya uppstigningen. Bara han mår bra så får han väl vakna när han vill egentligen, MEN jag skulle gärna sova iaf en timma längre :) Hoppas kanske att starten på dagis löser de problemen, då han borde bli tröttare efter all lek där.

I går var vi och hälsade på  Långe Daniel. Promenad i vårsolen och sedan kaffe och semla. I dag var vi ute en sväng på fm sedan var vi bjudna till Daniel och Juliana. Juliana har blivit riktigt duktig på svenska, nu förstår det mesta man säger och kan prata ganska mycket. Men hon har bara gått i skolan i en månad! Jättefint hade de fått i sin lägenhet och vi fick massor av goda saker. Benjamin sysselsatte sig bra och verkade nöjd med att ha full uppmärksamhet.

Nu är det sportlov i veckan och jag har inget speciellt planerat. Vi skall träffa vänner och ha det skönt. Jag har planerat in datorköp, för nu är jag less på denna. Frågan är mac eller pc? Det lutar nu åt mac då jag har funderingar på att utveckla mitt fotointresse och då är mac bäst har jag hört.... Sedan är jag bra sugen på att shoppa lite kläder och inredning också.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej! Tänkte bara tipsa lite ang datorköp. Har en MacBook (inte den nyaste dock) och installerade precis Windows på den. Funkar hur bra som helst! Det funkar ju på alla nyare Mac. Bra med möjligheten att få två datorer i en - både Mac och PC. Är välidgt nöjd med min mac alltsomallt. Lycka till med köpet!



kram Matilda

2009-02-09 @ 01:59:05
URL: http://kanadabloggen.blogspot.com
Postat av: Lissan

Ååå, vännen. Nu när ni är lediga kanske vi ska passa på att ses en dag? Vi skulle kunna komma upp till er efter dagis en dag, eller så kommer ni till oss. Spelar ingen roll. Vilka dagar har ni oplanerade än så länge?



KRAM!!

2009-02-09 @ 21:29:38
URL: http://lisselissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0