Yesp!

Japp då fick man tillbaka lite då efter gårdagens toppenhumör. Kan väl säga att jag inte var lika lycklig i morse då jag hörde en liten ljuv stämma ropa Mamma, tittade på klockan och den stod på 04.18!!!!! De senaste morgnarna har jag förlikat mig med att han går upp tidigt och det har känts så mycket bättre. Igår vaknade han dessutom 05.50, vilket var en dröm. Men nu, jag bara vägrade att gå upp. Vi läste lite bok i sängen, han var så nära att somna om, men gör allt för att inte göra det. Grrrr, vet ju att han behöver mer sömn och det är så frustrerande att inte kunna få honom att somna om.

Men, men egentligen är det ingen idé att lägga energi på detta, det löser väl sig så småningom. Men just nu kan jag inte låta bli. Så nu när klockan är 10.30 har vi varit vakna sex timmar! Det konstiga är att han ändå är pigg och glad.

Nu har B precis badat. Allt för att fördriva tiden lite. Jag orkar bara inte ta mig ut nu på förmiddagen, det får bli eftermiddagens projekt. Snart blir det lunch för B och sedan sömn, jag skall också sova lite idag på dan. Allt annat får vänta....

Han har så mycket roliga uttryck och läten nu så jag kan inte låta bli att skratta, men det med mycket grus i ögonen.


Kommentarer
Postat av: Lissan

Ooohh...4:18 måste vara rekord, eller? Men du, om du inte redan gjort det, pröva att minska ned sovtiden på dan då? Eller få honom att sova tidigare på dagarna, så att han får fler timmar vakna på eftermiddagen? Äh...jag vet inte om jag har så bra råd att ge dig egentligen...Olivia hade ju också sånna där tidiga mornar en period (fast int riktigt sååå tidigt iof), som försvann...och kom tillbaka igen, försvann...och där är vi nu...oftast inte tidigare än 5:30 ändå.. =)

Bit ihop! Han byter säkert snart mönster och tar igen alla de timmar han själv minskat på nu det sista !



Men du - vad synd med fotokursen! Kunde du inte lura dom att du var 20? ; )



Massa Kramar

från den åter igen förkylda Lissan =)

2009-02-21 @ 15:46:24
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Marie

Oj, da vaknar vi typ samtidigt nufortiden fast jag ar allt uppe ett par ganger till under natterna.

Tyvarr ar det inte heller nagon "ljuv stamma som ropar mamma" annu utan mer gall skrik i falsett! ;)

Nejda, sa farligt ar det ju inte men trott ar man - haha! Hoppas du far sovmorgon snart igen!

kramar kusinen

2009-02-21 @ 18:36:26
URL: http://www.kauma.us

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0