Nej, nej..

Vår lediga dag började med att det var någon som ville gå upp 05.10! Varför?! Efter några duster somnade han om till 06.20. Phu, jag har börjat att väcka honom nu igen (efter middagsluren) och hoppas att snart, snart detta kommer ge utdelning.

Vi tog en tur till Öppna Förskolan, sedan en promenad ner till graven och affären på hemvägen. På eftermiddagen var vi bara hemma. Vi skulle egentligen till Kamratgården och hälsa på Mikaels träningskompisar, men B var lite kass i magen på eftermiddagen. Eftersom det går så mycket magsjuka så vågade jag inte riskera att åka dit och smitta ner någon. Men sedan har han mått bra och ätit bra, så jag tror mer på att det är någon tand på G.

Han säger nej till det mesta nu. Frågar man om han vill att man skall sätta på vattnet (vid vasken) säger han nej. När jag då inte gör det så blir han arg för han vill ha vatten, men ändå inte - jobbigt!

Han har inte velat bada på länge, häromdagen lyfte jag ner honom ändå och då sa han bara nej, nej helt förtvivlat och tårarna sprutade. Men idag när jag frågade så sa han först nej, men sen sa jag att hans badleksaker iaf skulle bada. Så efter ett tag gick han i och stannade i länge. Tvättade inte håret även om det skulle behövas, men kanske imorgon.


Suddig men lycklig B :)

Kommentarer
Postat av: Babette

Haha, sötnös där!

Känner igen den där perioden, "NEJ-perioden" ;)



Elvira är inte heller så förtjust i att bada eller duscha, speciellt inte tvätta håret.

Nu är hon duktig och gör det ändå, men innan så skrek hon som en vilde så fort det kom på tal!

Axel däremot är en riktigt badpojke =)

2009-01-28 @ 19:50:37
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0