Solsken!

Ja idag var det faktiskt lite sol ute och vi passade på att gå till lekplatsen för första gången på väldigt länge. Skönt att få vara ute och Benjamin gick balansgång och åkte rutchkana för fullt. Det verkade som om han tyckte det var kul att få komma ut och leka efter nästan två veckor inne pga sjukdom.

Innan dess var vi i affären, där han numer får köra en egen liten vagn. Det går bra tills han ser något intressant som han vill pilla, ta , flytta omkring eller smaka på. Idag fick han fatt på en morot innan jag han se det och ett tu tre hade han tagit sig ett bett. Det var bara och stoppa moroten i vagnen och snällt betala senare.

Sen har jag fördrivit eftermiddagen i köket, lagandes lasagne. Jag trodde det var enkelt, ja så värst svårt var det ju inte, men det tog tid! Men gott blev det och vi blev många som åt av den. Max var här en stund och sedan bjöd jag resten av familjen på middag. Mysigt med lite tid tillsammans, det var så längesedan.

Annars njuter jag av att vi är friska och jag känner för att träna, men skall faktiskt vänta några dagar till så jag känner mig helt kry. Antagligen blir det ingen löpning förren efter helgen då jag kommer vara i Jönköping och döma tävling.

I morgon är det jobb igen - kul! Benjamin blir också glad för han tjatar om "Opa" dagarna långa! Nu börjar det komma lite mer ord som man förstår, från den lille mannen. Han blir så lycklig då han hör att han nästan säger rätt och att jag uppfattar vad han säger :)


Det nya sättet att ta kort enligt B, han tycker det är så roligt att kameran tar själv. Sen springer han och hämtar den för att vi skall titta på hur det blev.

Kommentarer
Postat av: Betty

Haha, skrattar åt det där med moroten, kan se det framför mig ;)



Tack för din fina kommentar hos mig =)

Ja, gå upp klockan 05.00 låter inte som någon höjdare.

Har inget bra tips eller råd att ge dig.

Men dom mornar som jag har vart uppe med Axel hela natten och Elvira kommer in klockan 06.00 på morgonen så är jag inte jättepigg på att gå upp på en gång.

Så då åker Bolibompa på! Vi har tv i sovrummet.

Kanske inte det bästa för barnen igentligen, men jag hinner att vakna, dom får lite välling och vi myser =)

2009-01-15 @ 11:59:38
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Lissan

Vilken jättecharmig bild på er två! Vi ses imorgon! Mysigt att åka tåg - bara vi två!! =)



KRAMAR!

2009-01-15 @ 13:28:19
URL: http://lisselissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0