Åt rätt håll?

Igår fick ma och pa lämna B på dagis vid nio och det var lite motvilligt, men ingen större fight vid lämning. Sedan hade det gått bättre, men han hade fått vara väldigt nära en av fröknarna hela dagen. Ma och pa hade anslutit till lunchen och sedan gått hem med honom efter det.

Idag var det uppstigning vid 05:30. Men glad och vi låg och läste lite böcker, sedan full fart ut till soffan för att pussla! Det gör han massor av gånger varje dag, om och om igen. Hade med mig Iza till dagis också. Jag märkte redan innan att han inte ville dit, men låtsades inte höra på det örat. När vi skulle lämna Iza först så var det en ängslig B. Sedan blev han ledsen och det var krokodiltårar vid lämning.

Jag kom tillbaka och fick en tumme upp i fönstret av fröken A innan jag kom in. Så skönt! Han hade slutat gråta ganska snart och sedan hade det gått bra idag. Han hade varit glad och lekt själv. Jag skulle vara med på lunchen och det var soppa på menyn. Jag har väl inte varit superbra på att introducera soppa som maträtt för B. Två mackor blev dagens lunch :)

Jag vågar självklart inte ropa hej.... men hoppas att det kanske kommer bli bättre och bättre. Morgondagen ser likadan ut och sedan skall vi försöka utöka timmarna igen.

Trots solen var det ju så kallt idag, men vi var ändå ute två timmar på eftermiddagen.
Kollade igenom lite kort, nu längtar jag efter sommaren...

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0