Dagisrapport

Lämnade en lite ängslig, men inte ledsen Benjamin imorse. Gick tillbaka till lunchen och han var lugn och glad. Det hade gått bra idag med och det är nästan så att jag hoppas.... Men samtidigt har han ju varit där endast en och en halv timme själv. Men blodpudding åt han utan problem och sedan var det hemgång för oss.

Nu sover han här hemma och imorgon skall han äta lunch själv och sedan sova. Nu hoppas jag bara på att snuvan inte blir värre så han verkligen kan gå imorgon.

Skall börja på ett litet collage som de skall ha på dagis.

Mattorka har jag just nu och kan inte komma på något bra att laga - trist!

I eftermiddag kommer M. med barn. Det ser så himla härligt ut ute, men är sååå kallt!

Kommentarer
Postat av: Mästerkocken (!?)

Får bidra med lite lunch- och middagstips då...



hacka bacon, stek tillsammans med champinjoner. häll i smaksatt cremefraiche (chili grymt gott, kanske spä ut med lite vanlig så det inte blir för starkt för B), serveras med pasta. Tillagningstid ca 10 min. Origalrecept från Marlena ;)



Lax i ugnsform. strö över fetaost och timjan (mycket). Nån matlagningsgrädde eller annan "liknande vätska".In i ugnen, 200 grader tills fisken e klar..servera med pasta, ris eller potatis.



Det var va jag kunde komma på... =))



Svänger kanske förbi nån dag innan vi drar till Zagreb. Ses å hörs!



Kram KG

2009-03-26 @ 12:54:28
Postat av: Katrin

Ha, ha! Tackar allra ödmjukast för mattipsen från en mästerkock - tänka sig ;)

Kul, kom gärna förbi - tänkte jag också skulle komma förbi det kalla huset innan de sticker...

Kram

2009-03-26 @ 13:04:59
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/
Postat av: Lissan

Vad skönt att det går framåt vännen! Rätt riktining!



Hahaa...det första receptet där KG brukar vi göra - eller ja - gjorde mycket förr..supergott! Hmm..kanske blir en omgång av den ikväll.. =)



Kattis: jag planerar att se Surprise på lördag 15-18...ska ru me dåå?



Massa Kramar!!

2009-03-26 @ 15:19:02
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Isdans Emma :)

Hej Kattis! Första gången jag hamnat på din blogg! Va fin och bra den är!! Har hört talas om din och andras bloggar om att de skulle vara så bra och blev självklart nyfiken på att läsa lite. Kul att se vad som händer i era liv! Blev själv lite sugen på att öppna en, så jag startade en idag :) Vi får se hur det går.



Hoppas allt är bra och att inskolningen på dagis kommer gå toppen här framöver! Jag bävar på att jag kommer bli en hönsmamma... då är det bra att få dessa tips och dela tankar om lämning m.m.



Ha en underbar dag! Stor kram på er!

Emma

2009-03-27 @ 12:31:02
URL: http://emmsanlinnea.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0