Detta trodde jag inte....

...om mig själv! Idag var det att lämna en väldigt ledsen kille på dagis. Han gick dock med in och vinkande storgråtandes i fönstret. Sen har jag nog varit mer ledsen under dagen än vad han har varit. Jag tror inte att jag skulle ha svårt att lämna B när han var ledsen om jag vetat att han har det bra. Det kommer han ju säkert ha, men nu känns det som om att de inte riktigt vet hur de skall hantera honom när han blir ledsen och vet inte hur de skall få honom att tänka på annat. Det är ju inte så konstigt heller då de bara träffat honom ett fåtal gånger. Så det kommer säkert bli jättebra, men nu kan jag inte tänka på något annat än hur det går för honom på dagarna. Jag var så kaxig innan och sade att jag verkligen inte trodde att jag skulle tycka det var jobbigt att lämna en ledsen B. - Yeah right ;)

Det var iaf skönt att komma hem till en lycklig B som ma och pa hade hämtat. Då kändes min oro faktiskt obefogad. 

Sedan fick vi spontanbesök av Lissan och Olivia. Snabbmiddag som var uppskattad av alla. Sedan var det lek och bus av två små söta barn. Tack för en mysig kväll tillsammans med er.

En rolig incident idag var när jag skulle hämta två paket i Landvetter kiosken. En trevlig gubbe som inte trodde sina ögon när han såg min legitimation, han tyckte jag såg ut som 17 år! Nu till det roliga, efter allt skrivande mm. skulle han hämta paketen. Han bryter lite, därav missförstånden....
Han: Var är du från? 
Jag: Korea
Han: Korea?
Jag: Jag är adopterad därifrån....
Han: fnissar lite grann, nej, nej, jag menar var är de från? Paketen!
Jag: Gapskrattar och får tillslut fram att de kommer från hm och me & I.
Sedan fortsätter han skämta med kunden som precis kommer in och säger här har vi paket från Korea!!!!!

Ja det var roligt på plats iaf!

Imorgon är det fredag - skönt! AW med jobbet i Kungsbacka, det skall bli trevligt. Har inte riktigt löst transport logistiken ännu, men det är ju flera timmar kvar tills jag måste bestämma mig..... men troligen åker jag hem efter jobbet och sedan ner igen med buss och tåg. 

Kommentarer
Postat av: Lissan

Tack själv sötaste! Hur mysigt som helst! fniss jag skrattade rätt gott åt din pakethistoria precis nu.. =))



Nana gott, imorgon är en ny dag och förhoppningsvis ett steg bättre. Roligt med AW!



Puss å gonatt!

2009-03-19 @ 23:02:53
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: BETTY

Vet precis hur du känner!

Det är jobbigt som attan i början tyckte jag.



Elvira grät varje dag och jag grinade hela vägen till jobbet ;)

Men så en dag, så hade jag glömt att dagis var stängt!

KRAM

Vem stod och grät i högan sky då, för att dagis var stängt! Jo, Elvira!

Haha ;)

2009-03-20 @ 08:59:31
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0