Ett steg framåt...

...två steg bakåt. Jag var ju så glad imorse att lämningen hade gått så bra. I godan ro fixade och grejade jag här hemma. Men vid ett-tiden ringer de från dagis och ber mig komma dit. Han hade varit ledsen endel mellan varven och innan lunch hade han somnat i soffan när han läst bok! Jag tror inte det har hänt på flera månader. Så han hade sovit då de andra ätit. Sen när han vaknade två timmar senare var han otröstlig. Ville inte ha någon mat heller. Jag sprang dit, men när jag kom hade han nästan somnat om så han kom ut efter tio minuter kanske. Jag stannade kvar och vi var där resten av tiden. Då var det såklart inga ledsna miner.

Hem för att få i B lite mat. Senare kom Maria och Annelie m. barn hit istället och vi hade mys här hemma. Men B har varit glad hela kvällen, även om han var trött. Så imorgon skall jag vara med en stund på dagis och så får vi se hur det går.

Jag har varit ganska "kall" och kunnat lämna utan problem, med övertygelsen om att han har det bra. Men visst känns det i hjärtat när man vet att han har varit ledsen till och från under hela dagen.

Men imorgon är en ny dag så vi hoppas på ett pyttesteg framåt :)



Kommentarer
Postat av: BETTY

Haha, byxorna tog inte mer än en timme att sy ;)

Men jag har vart lite bloggtrött, har pysslat med lite allt möjligt här hemma, gjort vårfint med nya gardiner och blommor i fönstrerna =)



Ja, det är inte lätt i början, tycker du är så duktig och du är inte "kall" för att du går.

Det hade vart värre om det var du som klamrade dig fast vid honom, för då hade du ju bara bekräftat den oro som han kanske känner?



Om det är någon tröst, så är även Elvira trots att hon stortrivs på sitt dagis, ledsen ibland när jag går, det går lixom i perioder.



Hoppas det går lättare imorgon =)





2009-03-17 @ 21:20:00
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilket jattebra foto!! Helmysigt!! Tack for fina kommentarer pa min blog forresten. Det ar manga som skrattar at J's har! Jag har forsokt att kamma ner det men det gar inte lol! Dessutom ser det ut som om jag forsokt kamma over hans flint men inte riktigt lyckats eftersom det ar lite glest har och dar sa jag later det bara sta upp nu istallet :) Ha det gott!!

2009-03-18 @ 12:57:17
URL: http://www.kauma.us

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0