Harmoni!

Ja det är tillståndet vi befinner i oss just nu. Morgonen startade 06.45! Jag blev helt lycklig i hela kroppen då jag vaknade och det var ljust i rummet.

Mys i soffan och sedan frukost, gröt och macka som slinker ner utan problem, nu när B slutat med välling på morgonen. Sedan var det dags att ge sig av till dagis. Idag var det 9-11, men vi föräldrar gick inte ifrån idag heller, men imorgon skall det ske kortare avvikelser. 

Benjamin gick med sin fröken in idag och jag kom efter. Till en början ville han att jag skulle hjälpa honom vid rutchkanan, men sen gav jag över ansvaret och han fann sig i det. Jag satt mest och tittade på, inte vid golvet, utan vid matborden. B kom då och då och sökte upp mig, men jag kunde oftast ge honom alternativ att gå och leka med de andra eller med fröknarna.

Jag fick tom rättat lite matteprov, skall ta med mig imorgon också. Men när det var ca 10 minuter kvar kände jag att jag nog var den enda som inte lekte med mitt barn så satte jag mig bredvid och myste lite den sista tiden.

Sedan gick vi till Öppna Förskolan, mötte upp Annelie och Max. Sedan lunch för de små och sedan promenad och sömn på vägen hem. Gårdsråd om var fikan skulle äga rum och lotten föll på mig! Efter alla barnen vaknat, hämtats och ätit mellis så tog vi oss ut i det underbara vädret. Vi var ute på gården tills det var dags att laga mat igen. Maria m. familj anslöt också.

Sen har vi ätit gott, grejat undan och sedan läst massa böcker. 

Ikväll somnade han innan 19.30, får se när det blir uppstigning imorgon ;) 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0