Helg!

Åååå vad skönt med helg. Nu sitter jag och äter sen frukost själv. Det var AW igår i K-backa så jag fick sovmorgon. God mat, trevligt sällskap :) Benjamin är hos ma och pa och har sovit så gott. Han var nog supertrött igår efter bara ha sovit 30 minuter på dagen.

Ja dagisstarten kunde ju varit bättre, men vad göra???? Han blev lika ledsen i fredags när jag lämnade, men jag själv tyckte inte att det var lika jobbigt. Jag hade förhoppningen om att det kanske skulle gå lite bättre under dagen. När sedan fröken A ringde och konstaterade motsatsen, blev det jobbigt igen! Det verkar som om att han blir ledsen/arg när han inte har full uppmärksamhet och börjar då skrika efter mig. Problemet är då, att de inte kan kommunicera med honom utan att han låser sig i det tillståndet. Sedan vill han inte heller äta - men det är jag inte så bekymrad över, då han snart kommer fatta att det inte är någon idé att protestera över det. Jag vet ju att en viss kusin var likadan ;) Somnar gör han, men väcktes igår av en liten kompis som vaknade.

Men nu vill de trappa ner på timmarna igen för att börja om på nytt... men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det. Om det bara är frustration över att han inte får som han vill så hjälper nog inte det, utan då får det bli den hårda vägen. Men om han samtidigt inte känner sig trygg ännu så vill man ju hjälpa honom med det.





Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm, sova och ata pa bestamda tider ar val onodigt! Det ar saaaa mycket roligare att bestamma sjalv! ;)



Haller tummarna for att det gar lite lattare nasta vecka for er. Det ar val lite upp och ner tills de vanjer sig de sma liven. Kram kram!

2009-03-22 @ 19:33:37
URL: http://www.kauma.us
Postat av: Anonym

de är svårt de där med inskolning om de inte bara flyter på.

min son, fick vi oxå minska timmarna på och "börja om på nytt" de hjälpte inte. i 7 veckor tog vi de lugnt,sen gav jag upp, men först efter 6månader tyckte han de va okej, dock inte lämningen, men han va glad på dagen när han va där iaf..

hoppas er inskolning går bättre än vår gjorde

lycka till!

2009-03-22 @ 21:24:11
Postat av: Katrin

Oj, det där lät hemskt lång tid... stackars er och hoppas, hoppas att det inte tar lika lång tid för oss.

Nu vet jag inte hur gammal er son är, men hoppas att han trivs nu med dagis/skola....

Kram

2009-03-25 @ 10:02:53
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0