Måste få...

...skryta lite! Egentligen är jag nog inte den som skryter om min son även om jag såklart tycker han är den bästa i världen. Jag vet inte varför, men sån är jag och visar hellre när vi är ensamma hur stolt och kär jag är i honom. Nu hade det ju varit väldigt roligt om någon av mina vänner inte alls uppfattar mig sådan utan tvärtom :) I så fall har jag väl hyfsat dålig självuppfattning....

Men idag hade jag med mig Izabelle till dagis också och lämnade dem båda. Jag ville testa och se hur det gick om jag lämnade B först och att jag sedan gick vidare och lämna I. Fröken A tog emot och B gick med in. Det hade gått hur bra som helst. Sedan efter ca fem minuter tog vi ett nytt avsked och jag gick och satte mig i personalrummet. 

Efter 30 minuter kom en fröken in och rapporterade att det gick jättebra. B hade blivit ledsen en gång, men det pga att en annan liten kille blev ledsen. Så vi föräldrar stannade kvar och gick in när det var ca 20 minuter kvar. Han reagerade knappt när jag kom in, men ville sen visa allt han hade gjort. Sen spelade han lite klassens clown också när han slängde sig bakåt i en madrass.

Nä, stolt mamma är jag nu. Inte bara att inskolningen går bra - det kan man ju inte riktigt råda över. Utan att han är så mysig, hittar på egna ord som vi sedan sitter och skrattar åt, äter själv,busar, kan räkna till fem, kan de flesta bokstäverna....

Det är väldigt sköna dagar nu, i morgon skall vi lämna med en gång och vara iväg hela tiden om de inte blir jätteledsna. D skall jag passa på att handla och greja lite hemma.

Det är löpning på schemat i em, då skall vi i samband med detta snylta till oss middag hos ma och pa. Sedan är det Me and I party. Skall försöka hålla i plånboken, då jag klickade in på hm igår och beställde lite saker :)

Oj vilket långt inlägg. Inte så intressant för er kanske, men roliga minnesantecknngar för mig och B i framtiden.

Självklart fick jag sota för att jag skrev att föregående natt hade varit en dröm - B vaknade 05.15, men vi låg och drog oss till 06 innan vi gick upp......

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är varje mammas rättighet att få "skryta"! Du ska vara sååå stolt! Tack för gratulationen på min blogg... kram

2009-03-11 @ 13:50:00
URL: http://karinkristina.blogg.se/
Postat av: BETTY

Mysig mamma = mysig son ;)



KRAM

2009-03-11 @ 19:00:56
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Lissan

Visst får man skryta - både för sig själva och inför andra! Annars ger du ju oss andra en känga nu ; )

Puss på dig sötis, vad skönt att det går så bra!!

2009-03-11 @ 20:54:53
URL: http://lisselissans.blogg.se/
Postat av: Ellis

Jag instämmer!!! Klart du ska "skryta". Man vill ju dela med sig till hela världen! Och vet du vad.... vi vill GÄRNA läsa om hur duktig Benjamin är!!! Det är jättekul att läsa om hur han utvecklas. Och vad DUKTIG han är... precis som sin mamma!

2009-03-14 @ 11:54:49
URL: http://ellisochnelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0