2009

Jag blev inspirerad av en vän att ändå göra en liten sammanfattning från året som gått.
Bläddrar i min kalender...
JAN: Började jobba, eller började med att vara sjuk i värsta influensan tillsammans med B. Jag har nog aldrig velat jobba så mycket som då. Jobbar tre dagar/vecka, 50%. Kommer igång med min löpning med lite draghjälp. Mitt fina kusinbarn Jordan föddes på andra sidan Atlanten.
FEB: Julius och Hugo föddes på samma dag. Pulkaåkning med vänner, varm choklad, macka, pulka race... Börjar på yoga igen på mitt gamla gym. Blev överraskad av finaste grannarna med kräftor, vin och mys - mycket uppskattat.
MAR: Inskolning på dagis startar. Det börjar så bra, men blir en ledsam, långdragen historia. Men är tacksam för stöttning både på jobb och av vänner och familj. Mycket aktiviteter med vänner, barn och familj på lediga dagar.
APR: Grillkvällar i varma april. Underbar påskafton på gården då vi satt ute hela kvällen. Mysig valborg som spenderades i Landvetter med vänner. Lägger ner löpningen då mitt löparknä inte vill ge med sig.
MAJ: Kollar på GBG-varvet hos min jobbarkompis Linda. Otrolig känsla och stämning och blev lite sugen på att springa. Mysig schlagerkväll hos Lissan. Börjar jogga lite lätt igen. Skaldjurskryssning med familjen - gott!
JUN: AW hemma hos kollega som skulle gå i pension. För honom planerade och hölls också ett tal. Sommarfest med jobbet. Det blev något utöver det vanliga - riktigt roligt. Sommarlovet började med ganska många frågetecken och konstiga känslor. Midsommar på Tjörn - helt fantastiskt, lugnt, avslappnat och underbart. Grillkväll på gården med närmsta familj och grannar. Åker till Gotland med B:s farmor och farfar i husbil. En fantastisk semester där allt flöt på riktigt bra och allt blev anpassat utefter B:s behov.
JUL: Bröllop på just Gotland. Överträffade mina förväntningar och hade riktigt roligt. B fyller 2 år och det mesta bara flyter - han är den glada och harmoniska tvååring som man kan önska. Några barnfria utekvällar med vännerna - mysigt. Vi åker till Båstad, hela kompisgänget med tillhörande barn. Det blir en fantastisk resa, med mycket umgänge, lite löpning, lek, bus, goda middagar och pokerkvällar. Smakade min första whiskey. Två dagar på underbara Tjörn. Träffade min underbara Emma en kväll på stan. Vi bara flöt med och fick en fantastisk kväll.
AUG: Jag gjorde i ordning vårt sovrum, med mycket hjälp. Hälsade på en fin arbetskamrat som mist det finaste man har. Tid för eftertanke. Ytterligare två mysiga dagar med E - hon är magisk. Poolparty på gården, barnen åt popcorn som aldrig för. Hade en underbar dag med löpning, sushi, pyssel, samtal, middag med politiska diskussioner och avslutades med Madonnakonsert. Jobbet drar igång och en klump i magen gör sig gällande då någon annan blir orättvist behandlad. En vilja från min sida att bli involverad i TS igen går från tanke till handling på två veckor. OL tillsammans med familjen Olofsson, riktigt kul!
SEP: Kräftskiva på gården - fantastiska kräftor. Träning med TS är inspirerande. Jobbet tar stor del av min tid. Jobbar nu 87% på fyra dagar.
OKT: Min kusin med familj kommer hem till Sverige på besök. Roligt att få träffa dem. En spontan kväll tillsammans med KG, otroligt givande. Mikaels kompisar kommer på besök och det värmer mitt hjärta då jag ser hur måna de är om oss. Tjejkväll hos Annelie, mat, vin, skratt och massa mys. Inleder höstlovet med mycket snurrandes i huvudet, arbetar hela lovet. Sa ja till två saker som jag vanligtvis skulle tacka nej till - bra erfarenheter.
NOV: THAILAND!!!! Så fantastiskt, men återgången till arbetet var tung. En härlig söndag, där vi spontanfikade på bycafét och sedan åkte jag till Orust för att träffa Christine med familj. Tog tag i något som jag funderat på länge.
DEC: Mysig vistelse i Veddige, där tomtepromenad i Åkulla var en höjdare. Julfest med jobbet - trevligt! Glöggmys + julklappsspel och Lisebergsbesök. Underbar jul med lugn och ro i Landvetter och Veddige. En sån där bra dag igen, shopping och sushi med Maria på stan och senare Annelie och Lissan här hos mig med vin, godis och snacks. Nyår var fantastisk - avslappnad och hög mysfaktor.
❤★☀♥♡❤★☀♥♡❤★☀♥♡❤★☀♥♡❤★☀♥♡:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::❤★☀♥♡❤★☀♥♡❤★☀♥♡❤★☀♥♡
Jag är extra glad för att jag har, trots vänner som jag haft ganska länge, kommit närmre flera. Har haft öppnare och mer intima samtal med endel av dem vilket gör att det känns äkta, värdefullt och givande. Jag hade aldrig kunnat göra allt detta om jag inte haft hjälp från min och Mikaels familj med passning av B. Jag är otroligt tacksam för all hjälp jag får. Jag vet att ni älskar att få umgås med Benjamin, vilket givetvis underlättar för mig att lämna honom till er.
Jag är oerhört stolt över hur fin Benjamin är. Jag har ju i princip uppfostrat honom själv, men när jag kommer till situationer då jag undrar hur man skall göra bäst så tänker jag på hur Mikael skulle vilja att vi gjorde, eller iaf vad resultatet skulle bli. Jag får ju själv klura ut vägen dit och ibland kan det kanske vara lättare om man är själv, man behöver inte kompromissa. Men självklart skulle jag vilja att han fanns här och kom med förslag på hur man kan lösa saker och ting. Som någon vänlig själ sa: Det kan ju vara bra att ens barn inte blir precis som en själv :).
Vad jag önskar av 2010...
Glädje, spontanitet, kärlek, öppenhet, kommunikation, möjligheter, nya erfarenheter...
Jag vet att det är bara jag som styr hur jag skall leva mitt liv. Jag skall försöka göra allt jag kan för att det skall bli så bra som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Ellis

Hej!

Det var så himla kul att träffa er på nyår... och jag fick inte sagt det men Jag kan bara säga att du har en underbar väluppfostrad son!!! Och vad duktig han! Man ser hur mycket tid du ger Benjamin hela tiden och det inspirerar mig!

Hoppas att vi ses snart igen!

Hugo mår bättre men är fortfarande lite dålig i magen, får inte i han mycket mat. Nelly var sjuk natten efter men det gick över fort. Jag och J har klarat oss hittils! =O)

Kramar

2010-01-04 @ 20:48:13
URL: http://ellisochnelly.blogg.se/
Postat av: Josefina

Hej! Så otroligt fint och inlevande du skriver Katrin. Kul att läsa om ditt år. Jag blev så glad av att se dig på kaffestället sist (da Matteo), även om det bara var ett snabbt hej. Vi var på språng till Jespers buss till Oslo. Jag tänkte på det då, men hann inte säga det, Du är så otroligt vacker! Stor Kram Josefina

2010-01-06 @ 12:59:03
Postat av: Katrin

TACK! <3 <3 <3

2010-01-08 @ 19:10:13
URL: http://katrinmicecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0