veckan som gått

Det har varit helt underbart att få känna på värmen... onsdagen i förra veckan var jag ledig, då dagis var stängt. Det varmaste vädret och som om det inte räckte så hade vi Emma som gäst. Alltid speciellt och fina stunder tillsammans. Vi solade, lekte, promenerade, kollade på får, åt lunch på Bycafét, lite vin på altanen.... en fantastisk dag tillsammans.
På torsdagen var det Stommenloppet på dagis. Sång och uppvärmning, sedan sprang barnen ett varv runt dagis. Medalj, banan och sedan grillade alla föräldrar och barn - så mysigt!!!
Benjamin har fått vara hos farmor och farfar i helgen - en alltid uppskattad aktivitet :) Han fick också en förtidig födelsedagspresent - en ny blå cykel!!!
Själv hade jag träning med teamet och på lördagen svettades jag tillsammans med många tappra. Det var ett sent och spontant beslut. Är nu mer laddad än någonsin för att träna och kanske nästa eller året därpå nå mitt mål gällande Varvet.
I söndags drog vi ihop till en spontan grillkväll med vänner. Så mysigt och enkelt och gott. Och jag säger det igen - jag älskar att bo som jag gör och hoppas att jag bor här några år till. Nytt och fräscht hus i alla ära, men det bara måste vara såhär som alla skulle vilja ha det!!! Hoppas inte grannen läser detta, då hon får än mer ångest ;)
Har ett nytt motto jag tänker försöka leva efter...
Lite kaos, lite skitigt, mycket spontanitet, ingen prestige, men mycket KÄRLEK!
Det är mycket aktiviteter just nu, träning med teamet, möten, betygstider, festligheter... kalendern är full och det är roligt, men det där dåliga mammasamvetet gör sig påmint då och då.
Bästa, bästa.. ååå vad jag tycker om er! ... G kör löpträning med barnen ;)
När man har långt hår, får man ha hårband som Zlatan :)
Lycka! Tack snälla farmor och farfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0