4 år och underbara sommarlov!!!

Jag är inte så flitig och jag kan ganska säkert säga att jag inte kommer bli flitigare... tvärtom. Men en liten uppdatering sedan sist.
Midsommar traditionsenligt på Tjörn, goa vänner, massa barn, god mat, lite lek och sång, askallt... Ganska lugnt, vi drog oss hemåt på kvällen då vi dagen efter skulle sätta oss i bilen och åka till Frankrike.
Multisport i Argentiére med UCPA. Det var en upplevelse och riktigt kul att göra det tillsammans. Klippklättring, Via Ferrata, canyoning, glaciärvandring och isklättring. Grymt!!! Benjamin blev som vanligt bortskämd hos mormor och morfar samt farmor och farfar några dagar.
Sedan var vi hemma i Landvetter i en vecka. H grejade med sin lägenhet. Jag och B bara var mest, lite bad, lite fikor, lite grill.... Borås djurpark var en uppskattad utflykt, särskilt dinosaurieparken i början.
Förberedelse inför dinosauriekalas för min blivande 4 åring.. Det var dinosaurier högt och lågt. Bakade pizzabullar, gjorde dinosaurietårta mitt i natten och sydde dinosauriedräkt några timmar innan kalaset började - att man alltid skall vara ute i sista sekunden. Men det blev lyckat... Benjamin var iaf väldigt nöjd och det är ju huvudsaken.
Sen var det Västervik, några dagar i stan mestadels dåligt väder tyvärr, men lite bad, fikor, film, grill, restaurangbesök blev det ändå. Sen åkte vi ut med båten och sov i den en natt - mysigt om man räknar bort alla mygg. Eknö blev nästa stopp och här hängde vi i en vecka ungefär. Var i Norrköping en dag på dinosaurium. Vi hade goaste vännerna på besök i några dagar, sen åkte vi med dem till Vimmerby och kollade Pippi, Ronja och resten av gänget. Födelsedagsfirande för Gunilla på Eknö blev lyckat.
Hagby i Karlstad, förlåt Kalmar (herregud Lissan jag är hopplös) blev nästa stopp där H:s pappa bor på en stor gård. Vi bodde i stugan de hade precis vid vattnet. Underbart väder och en idyll även här. Ett sista stopp på Eknö innan jag och B åkte till Veddige och farmor och farfar. Benjamin fick stanna där och jag åkte vidare till Varberg för att framförallt umgås med min Christine. Sen träffade vi lite andra gamla kursare innan vi alla gick till Såsen på schlagertorsdag.
Nu är vi hemma och skall försöka landa och greja i ordning. Även om inte vädret varit fantastiskt så har det ändå varit skönt att bara få tid tillsammans och umgås.
Hade gärna haft några veckors fortsatt ledighet... men vi blickar framåt men försöker ändå leva dag för dag.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Kattis! Verkar som du haft en härlig sommar! Måste bara säga det igen... Det är en otroligt vacker liten kille du har!! kram på dig

2011-08-09 @ 09:11:47
URL: http://karinkristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0